Drodzy Klienci, w dniach 23-27 września kontakt z nami jest możliwy wyłącznie mailowo.
waluta:
język:
Regulamin

Regulamin sklepu internetowego FURNEO

obowiązuje od: 01.08.2024

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O REGULAMINIE I SKLEPIE FURNEO

Zdajemy sobie sprawę, że czytanie całej treści regulaminu nie jest zajmującym zajęciem, dlatego też, aby ułatwić dotarcie do najważniejszych informacji o naszym sklepie przygotowaliśmy dla Twojej wygody najważniejsze informacje.

1. Sklep prowadzony jest przez FURNEO Błażej Cygan, który jest jednocześnie sprzedawcą.

2. Wszelkie informacje o Produktach, dostępnych sposobach płatności i dostawy zostaną wyświetlone w toku składania zamówienia.

3. Dokonując zakupów w sklepie akceptujesz treść regulaminu, jednocześnie zawierając z nim odpowiednią umowę.

4. Jeżeli nasz kupiony produkt jest niezgodny z umową, masz prawo do złożenia reklamacji. Reklamację możesz także złożyć jeżeli posiadasz problemy z założonym w Sklepie kontem. Reklamację rozpatrujemy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Informacje na temat reklamacji znajdziesz także tutaj: Reklamacje.

5. Jeżeli dokonujesz zakupów jako Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, możesz w terminie 14 dni odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony Produkt bez podawania przyczyny. Informacje na temat odstąpienia znajdziesz także tutaj: Zwroty.

6. Umożliwiając korzystanie z naszego Sklepu, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności, którą znajdziesz tutaj: Polityka Prywatności.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt mailowy na biuro@furneo.pl – jest to najszybsza metoda komunikacji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Życzymy udanych zakupów!

 

§ 1

DEFINICJE

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

1. Sklep – sklep internetowy, który prowadzony jest pod nazwą „FURNEO”. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Polski; Sklep dostępny jest na stronie internetowej: https://furneo.pl/;

2. Sprzedawca – zarządzający Sklepem i prowadzący Sklep, posiadający wszelkie prawa do Sklepu tj. Błażej Cygan prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FURNEO Błażej Cygan, z siedzibą w Starościnie, Aleja Kasztanowa 1A lok. 1, 46-112 Starościn, NIP: 7521423439, REGON: 389812297;

3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Produkty za pośrednictwem Sklepu; Klientem jest zarówno Konsument, Przedsiębiorca, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta;

4. Konsument – osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca Produkty w Sklepie w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną nabywającą Produkty w Sklepie w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej;

6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej;

7. Produkt – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży na podstawie zawartej przez Sprzedawcę z Klientem Umowy sprzedaży, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu;

8. Regulamin – niniejszy dokument, który reguluje ogólne warunki korzystania ze Sklepu i stanowi integralną część umowy zawieranej przez Klienta ze Sprzedawcą; regulamin określa w szczególności warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu oraz zasady zawierania umów na odległość za jego pośrednictwem; Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed skorzystaniem ze Sklepu, gdyż kształtuje on jego prawa i obowiązki;

9. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi przechowywanie informacji kierowanych do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;

10. Dni tygodnia – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

11. Dni wolne – dni nie będące dniami roboczymi;

12. Koszyk – usługa udostępniana przez Sprzedawcę w Sklepie, w ramach której widoczne są Produkty dodane przez Klienta do Zamówienia, umożliwiająca złożenie i zmianę Zamówienia, a także wyświetlenie aktualnej wartości Zamówienia;

13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży złożoną Sprzedawcy przez Klienta, składane z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży;

14. Umowa – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów objętych Zamówieniem, której warunki określa Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa;

15. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług elektronicznych;

16. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Sklepu;

17. DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).

 

§ 2

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin określa warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę (określa prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy).

2. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

3. Dostęp do Regulaminu Klient może uzyskać w każdym momencie za pośrednictwem zakładki „Regulamin” zamieszczonej na stronie internetowej Sklepu, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.

4. Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.

5. Jeżeli nie zostało to wyraźnie wskazane w informacji handlowej, Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

§ 3

KOMUNIKACJA ZE SPRZEDAWCĄ

1. Klienci mogą się kontaktować ze Sprzedawcą w formie:

1) korespondencji pisemnej – w przypadku wyboru tej formy kontaktu, korespondencja powinna być doręczana na adres: FURNEO Błażej Cygan, Aleja Kasztanowa nr 1A lokal 1, 46-112 Starościn;
UWAGA! Podany adres nie jest adresem do zwrotu Produktów w przypadku reklamacji lub odstąpienia od umowy! Adres ten należy wykorzystać wyłącznie do korespondencji pisemnej;

2) korespondencji elektronicznej, z wykorzystaniem poczty e-mail – w przypadku wyboru tej formy kontaktu należy kierować wiadomości e-mail na adres: biuro@furneo.pl;

3) telefonicznej z wykorzystaniem numeru telefonu: +48 505 505 795.

2. Komunikacja ze Sprzedawcą dokonywana przez Klienta może powodować ponoszenie przez Klienta kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Klienta z podmiotami trzecimi, za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość. Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.

 

§ 4

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

1. Klient ma możliwość założenia Konta Klienta, aby tego dokonać dokonuje Rejestracji w zakładce „Zarejestruj się” udostępnionej w Sklepie, podając dane wymienione w formularzu rejestracji. Założenie Konta Klienta jest darmowe i dobrowolne. W szczególności rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie. Klient ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu bez uprzedniej rejestracji korzystając z formularza zamówienia.

2. Sprzedawca nie prowadzi stacjonarnej sprzedaży Produktów (wyłącznym kanałem dystrybucji Produktów jest Sklep).

3. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi sprzedaż na odległość Produktów prezentowanych w Sklepie. Z głównymi cechami Produktów przed złożeniem zamówienia Klient może się zapoznać na podstronach Sklepu dotyczących poszczególnych Produktów. Na podstronie Produktu Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności Produktu oraz cenie. Wszystkie zdjęcia Produktów przedstawiają aranżacje komputerowe, które mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu Produktu. Sprzedawca oferuje wysyłkę realnych zdjęć Produktów w drodze korespondencji e-mail.

4. Niektóre podstrony Produktów umożliwiają wybór wariantów Produktu lub cech jakie Produkt ma posiadać np. rozmiar, rodzaj tapicerki lub kolor określonego elementu Produktu. Wybranie określonego wariantu lub cechy Produktu może wymagać poniesienia dodatkowych kosztów, o czym Sprzedawca informuje na podstronach Produktu.

5. Sprzedawca zastrzega, że wymiary Produktów przedstawianych w Sklepie są zgodne z informacjami przekazanymi przez producentów, z założeniem marginesu tolerancji w zakresie +/- 3%.

6. Kolory wyświetlanych na ekranie monitora zdjęć towarów mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistych, na co znaczący wpływ ma kalibracja i rodzaj monitora używanego przez Klienta. Sprzedawca może odmówić uwzględnienia reklamacji w przypadku, gdy jej podstawą są różnice kolorystyczne pomiędzy projektem (oglądanym na monitorze) a gotowym kolorem Produktu. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego lub monitora oraz różnice między odwzorowaniem RGB a drukiem CMYK nie mogą być przedmiotem reklamacji.

7. Informacje o Produktach prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.

8. Złożenie zamówienia przez Klienta (przesłanie zamówienia do Sklepu) stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.

9. Zamówienia są przyjmowane 24 godziny na dobę przez cały rok, za wyjątkiem przerw technicznych lub konserwacyjnych (Sprzedawca nie gwarantuje stałej dostępności strony internetowej Sklepu). Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 11.00, jak też w dni wolne, traktowane będą jako zamówienia złożone odpowiednio w następnym dniu roboczym albo w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu lub dniach wolnych. Wysłane Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, na podany przez Klienta adres e-mail (potwierdzenie zamówienia), stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej.

10. Klient zamawia Produkt przez dodanie wybranych pozycji do Koszyka, po uprzednim, ewentualnym wyborze dodatkowych cech lub wariantu Produktu, w drodze kliknięcia ikony „Do koszyka” zamieszczonej przy Produkcie i przez wypełnienie formularza zamówienia na stronie internetowej Sklepu. Dodanie Produktu do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Produkty mogą być dowolnie dodawane lub usuwane z Koszyka. Klient musi ostatecznie potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, co jest możliwe po wypełnieniu formularza służącego do składania zamówień, celem podania w szczególności adresu, danych płatnika, sposobu dostawy oraz metody płatności.

11. Złożenie zamówienia każdorazowo wymaga uprzedniego zapoznania się z Regulaminem oraz akceptacji przedstawionych tam warunków (akceptacja Regulaminu), poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w procesie składania zamówienia, jako wiążących w przypadku potwierdzenia zawarcia umowy na odległość przez Sprzedawcę.

12. Naciśnięcie pola „Potwierdzam zakup” oznacza złożenie przez Klienta zamówienia z obowiązkiem zapłaty.

13. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje drogą e-mail potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, zawierające m.in zaakceptowaną przez Klienta, aktualną na moment złożenia zamówienia treść Regulaminu, listę wybranych produktów, ceny jednostkowe produktów, informacje o ewentualnie udzielonym rabacie, koszty dostawy, wartość zamówienia, adres dostawy, podane dane do faktury, wybraną formę płatności, ewentualnie inne zindywidualizowane informacje. W przypadku braku otrzymania takiej informacji Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

14. W momencie poinformowana Klienta o przyjęciu przez Sprzedawcę złożonej przez Klienta oferty, co jest równoznaczne z przesłaniem Klientowi wiadomości e-mail z informacjami, o których mowa w ust. 13 powyżej, następuje zawarcie Umowy między Sprzedawcą a Klientem.

15. Po zawarciu Umowy zgodnie z ust. 14 powyżej, Klient nie może dokonać zmian wybranych cech lub wariantu zamówionych Produktów, o których mowa w ust. 4.

 

§ 5

FORMY PŁATNOŚCI

1. Za zamówienie Klient może dokonać zapłaty w następujących formach:

1) przelewem za pomocą bankowości internetowej – rozliczenie transakcji poprzez system Autopay (operator płatności);

2) inne płatności online: BLIK; PayPo - kup teraz, zapłać później; Płatność ratalna; Karta płatnicza; (za pośrednictwem operatora płatności oferującego obsługę wyżej wskazanych płatności online);

3) przelewem tradycyjnym na rachunek Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu zamówienia;

4) gotówką przy odbiorze o ile łączna wartość zamówienia (wraz z kosztami wysyłki i pobrania) nie przekracza kwoty 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy 00/100) złotych brutto, przy czym w takim przypadku koszt pobrania gotówki przez doręczyciela pokrywa Klient.

2. Obsługą płatności online zajmuje się operator płatności. Dokonanie płatności za pośrednictwem operatora płatności wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z operatorem płatności i zaakceptowania jego regulaminu.

3. W przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia zamówienia, zamówienie zostanie anulowane, o czym Klient zostanie zawiadomiony przez Sprzedawcę. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których strony uzgodniły płatność przy odbiorze lub odroczony termin płatności.

4. Do każdego zrealizowanego zamówienia Sprzedawca dostarczy dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Sprzedawca wystawia fakturę VAT w formie elektronicznej, która zostanie dostarczona Klientowi wiadomością e-mail na trwałym nośniku.

5. Ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich. Cena Produktu przed dodaniem do Koszyka nie zawiera kosztów przesyłki.

 

§ 6

REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1. Sprzedawca przystępuje do realizacja zamówienia, co do którego Klient został poinformowany o przyjęciu złożonej przez niego oferty, niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty Klienta, zgodnie z potwierdzeniem zamówienia, na rachunku bankowym Sprzedawcy. Termin realizacji i dostawy Produktu do Klienta jest zależny od producenta Produktu, jednak nie jest dłuższy niż 6 tygodni, licząc od dnia zaksięgowania wpłaty, chyba że Sprzedawca określił krótszy czas realizacji zamówienia (np. przy opisie Produktu lub w potwierdzeniu zamówienia). Powyższe nie dotyczy przypadków płatności za pobraniem oraz odroczonego terminu płatności, kiedy powyższy termin liczony jest od dnia potwierdzenie zamówienia.

2. W przypadku wydłużenia terminu realizacji zamówienia Klient zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany wraz ze wskazaniem przyczyny wydłużenia terminu realizacji zamówienia oraz planowanego nowego terminu realizacji zamówienia. Wydłużenie terminu realizacji może dotyczyć w szczególności Produktów oznaczonych jako sprzedawane „na zamówienie”, których realizacja uzależniona jest od czasu dostarczenia tych Produktów przez ich producentów. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje.

3. W przypadku gdy wydłużenie terminu realizacji zamówienia dotyczy części Produktów objętych zamówieniem, Klient zostanie o powyższym niezwłocznie poinformowany i ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sprzedającego czy od Umowy odstępuje. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:

1) zaakceptowanie wskazanego czasu realizacji zamówienia;

2) częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych produktów;

3) anulowania całości zamówienia (odstąpienie).

4. W przypadku odstąpienia od umowy z powodów, o których mowa w ust. 2 i 3, Sprzedawca zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, uważa się, że Klient zaakceptował wskazany czas realizacji zamówienia.

5. W przypadku Zamówień złożonych przez Klientów będących Przedsiębiorcami, jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że zamówiony Produkt nie jest dostępny, w terminie 6 tygodni – liczonych od momentu zaksięgowania wpłaty Klienta, a w przypadków płatności za pobraniem lub odroczonego terminu płatności od momentu potwierdzenie zamówienia – jest uprawniony do odstąpienia od Umowy.

 

§ 7

DOSTAWA

1. Dostawa Produktów oferowana jest wyłącznie na terenie Polski.

2. Dostawa zamówionych Produktów odbywa się poprzez wybrany przez Klienta sposób dostawy, przy czym Klient każdorazowo w toku składania zamówienia będzie mógł dokonać wyboru sposobu dostawy spośród sposobów dostawy oferowanych aktualnie przez Sklep z uwzględnieniem każdorazowo aktualnie obowiązującego kosztu wybranego sposobu dostawy.

3. W zależności od rodzaju Produktu i wybranego sposobu zapłaty, dostawa Produktu odbywa się z wykorzystaniem usług zewnętrznych przewoźników, spedytorów lub w drodze przesyłek kurierskich.

4. Dostawa zamówionych produktów odbywa się na koszt Klienta, chyba że w Umowie postanowiono inaczej.

5. Koszt dostawy, w zależności od sposobu dostawy oraz rodzaju i ilości towaru, jest uwidoczniony na etapie poprzedzającym potwierdzenie złożenia zamówienia z wyszczególnieniem najtańszego, zwykłego sposobu dostarczenia oferowanych towarów oraz ze wskazaniem ewentualnych ograniczeń w dostawie. Ostateczny koszt dostawy dla opcji wybranej przez Klienta jest dodatkowo uwidoczniony w składanym zamówieniu oraz potwierdzeniu zawarcia Umowy na odległość dostarczanym na trwałym nośniku.

6. Ze względu na rodzaj Produktów, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy, o czym Klient będzie poinformowany na stronie produktowej lub podczas składania zamówienia.

7. Z chwilą wydania Produktu, na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia. W przypadku dostawy realizowanej przez innego niż Sprzedawca przewoźnika lub spedytora, za wydanie Produktu uważa się powierzenie go przez Sprzedawcę przewoźnikowi lub spedytorowi - jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca albo odebranie Produktu od przewoźnika lub spedytora - jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.

8. W razie przesłania rzeczy sprzedanej do Klienta będącego Przedsiębiorcą za pośrednictwem przewoźnika lub spedytora, jest on zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktu po dostarczeniu przesyłki, w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego przewóz. W razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki Przedsiębiorca zobowiązany jest do spisania stosownego protokołu. Klient będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany również do niezwłocznej weryfikacji po dostarczeniu przesyłki czy Produkt jest zgodny z zawartą Umową.

9. W razie przesłania rzeczy sprzedanej do Klienta będącego Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, za pośrednictwem przewoźnika lub spedytora, wysoce zaleca się, aby Klient zbadał przesyłkę w czasie i sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W szczególności Klient w obecności przewoźnika powinien sprawdzić czy zamówiony towar jest wolny od wad – w tym pozbawiony uszkodzeń czy ubytków, które mogły powstawać w wyniku nieprawidłowego transportu, a także czy jest zgodny z zawartą Umową. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki zaleca się również, aby Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach konsumenta, spisał stosowny protokół, dokonał czynności potrzebnych do ustalenia ewentualnej odpowiedzialności przewoźnika, w szczególności przez udokumentowanie stanu przesyłki i niezwłocznie skontaktował się ze Sprzedawcą.

10. Dostawa Produktu nie obejmuje usługi wniesienia Produktów wielkogabarytowych. Na podstronach wybranych Produktów Klient ma możliwość wykupienia dodatkowej usługi wniesienia. W przypadku wykupienia tej usługi, Klient odpowiada za weryfikację gabarytów zakupionych mebli pod kątem możliwości ich wniesienia do domu/mieszkania, przed złożeniem zamówienia, tj. zobowiązany jest, do upewnienia się czy zakupione Produkty mieszczą się w otworze drzwiowym w domu/mieszkaniu Klienta, na klatce schodowej oraz w windzie bez konieczności demontażu, rozpakowywania mebli. Klient ma obowiązek ponadto zabezpieczenia przed uszkodzeniami mechanicznymi jak również zabrudzeniami mogącymi powstać na skutek wnoszenia mebli, drogi prowadzącej od wejścia do pomieszczenia (ściany, sufity, podłogi), do którego będą wniesione meble. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w ocenie wielkości przesyłek skutkującej brakiem możliwości dostarczenia Produktu w oryginalnych opakowaniach, który odbywa się przeznaczonymi do tego ciągami komunikacyjnymi w budynku bez narażenia Klienta na ryzyko utraty zdrowia lub uszkodzenia mebla. Niestandardowe wymagania związane będą z koniecznością indywidualnej oceny możliwości i wyceny kosztów realizacji takiej usługi, przy czym Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji takiego zlecenia.

11. Klient niebędący Przedsiębiorcą przelewa na rzecz Sprzedawcy, roszczenia odszkodowawcze, przysługujące mu w stosunku do przewoźnika dostarczającego zakupiony w Sklepie Produkt z tytułu zniszczenia, utraty lub ubytku przesyłki, a które powstają w momencie uzyskania przez tego Klienta prawa do rozporządzenia przesyłką.

 

§ 8

REKLAMACJE

1. Produkty oferowane w Sklepie przez Sprzedawcę zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Sprzedawca ma ustawowy obowiązek dostarczenia Klientowi Produktów zgodnych z zawartą Umową.

2. W przypadku objęcia oferowanych Produktów gwarancją producenta lub innego podmiotu upoważnionego do udzielenia gwarancji na produkt w imieniu producenta (gwarancja producenta), uprawnienia z tytułu gwarancji producenta nie ograniczają, ani nie wyłączają uprawnień przysługujących Klientowi na podstawie innych przepisów prawa, w tym w szczególności w przypadku Klienta będącego Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, z tytułu odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

3. Wobec Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

4. Klient może złożyć reklamację pocztą tradycyjną na wskazany do korespondencji pisemnej adres Sprzedawcy lub niżej wskazany adres e-mail biuro@furneo.pl.

5. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji dotyczących reklamacji, a przede wszystkim wskazać opis wady, datę jej wystąpienia, żądanie Klienta, jak również dokument potwierdzający dokonanie zakupu towaru w Sklepie. Zaleca się także dodanie do zgłoszenia reklamacyjnego zdjęć ukazujących wadę. Informacje te nie są obowiązkowe ale ułatwią i przyśpieszą rozpatrzenie reklamacji.

6. Przesłanie Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: FURNEO Błażej Cygan, ul. Polna 4, 46-146 Domaszowice.

7. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Klientowi w formie papierowej lub na innym trwałym nośniku.

8. Sprzedawca wskazuje, iż wszelkie parametry techniczne Produktów podawane w opisach Produktów oferowanych przez Sprzedawcę pochodzą zawsze od ich producentów (są deklarowane przez producentów konkretnych Produktów). Nadto Sprzedawca wskazuje, Produkty wymagają samodzielnego montażu według dostarczonej instrukcji.

 

§ 9

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Sklepu zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyn, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik lub spedytor, a w przypadku wielu rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.

2. Zapisy niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do Konsumenta oraz do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, z wyłączeniem Przedsiębiorcy.

3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach, o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć przy pomocy formularza, zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć także przy pomocy poczty elektronicznej, kierując wiadomość o określonej wyżej treści na adres: biuro@furneo.pl Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawiadomi Klienta o skuteczności złożenia tego oświadczenia w formie zwrotnej informacji pisemnej lub e-mail.

5. W razie odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy – zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, jakie zapłacił Klient przy zawieraniu Umowy.

6. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie wyrazi zgodę na inne rozwiązanie (np. zwrot przelewem w przypadku pierwotnej płatności za pobraniem). Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać Produkt osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Jako miejsce dokonywania zwrotu towaru wskazuje się następujący adres: FURNEO Błażej Cygan, ul. Polna 4, 46-146 Domaszowice.

9. Wykonując obowiązek informacyjny wynikający z art. 12 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Sprzedawca będzie każdorazowo informował o kosztach zwrotu Produktu, jeżeli ze względu na swój charakter towar ten nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

§ 10

PRZEDSIĘBIORCY

1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów będących Przedsiębiorcami.

2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu zakupionego przez Klienta – Przedsiębiorcę przewoźnikowi, przechodzą na tego Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie/dostawie Produktu.

3. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

4. Wobec Klientów będących Przedsiębiorcami wyłączona zostaje, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, rękojmia za wady rzeczy sprzedanej na zasadach uregulowanych w przepisach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.

5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem - Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

§ 11

ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. Sprzedawca świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi elektroniczne lub treści cyfrowe:

1) możliwość założenie i prowadzenie Konta Klienta w Sklepie;

2) umożliwienie złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży;

3) umożliwienie korzystania z Koszyka;

4) udostępnianie danych i materiałów, znajdujących się w Sklepie, w tym przede wszystkim informacji o Produktach;

5) umożliwienie przesyłania zapytań o produkt za pomocą formularzy dostępnych w opisie Produktu.

2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawartą z chwilą założenia przez Klienta Konta Klienta, a także w momencie rozpoczęcia korzystania z danej funkcjonalności Sklepu umożliwiającej skorzystanie z określonej usługi elektronicznej.

3. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na założeniu i prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie, zostają zawarte na czas nieoznaczony. W zakresie pozostałych usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Sklepu umowa o świadczenie tychże usług zostaje zawarta na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą i poprzez zaprzestanie korzystania przez Klienta z danej usługi elektronicznej i bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.

4. Klient może w każdym czasie i bez wskazywania przyczyny rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 2 i 3 poprzez przesłanie stosownego oświadczenia drogą mailową lub pisemnie na adres Sprzedawcy. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może również od umowy, o której mowa w ust. 2 i 3, odstąpić w terminie 14 dni bez podawania przyczyny, na zasadach określonych w § 8.

5. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę drogą mailową lub pisemnie na adres Sprzedawcy.

 

§ 12

OCHRONA PRYWATNOŚCI

1. Struktura Sklepu została zaprojektowana w taki sposób, aby można ją było odwiedzać bez konieczności identyfikacji lub ujawniania danych osobowych.

2. W trosce o bezpieczeństwo, prawidłowość i wygodę dokonywania zakupów, Sklep korzysta z plików tekstowych cookies.

3. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://furneo.pl/polityka-prywatnosci, stanowiącą integralną część niniejszego Regulaminu.

4. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, o czym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

5. Sprzedawca umożliwia dodawanie opinii w Sklepie pod oferowanymi Produktami, jednak nie weryfikuje tych opinii. Sprzedawca tym samym nie zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, iż powyższe stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Sprzedawcy w związku z art. 6 ust. 4 pkt 7 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

 

§ 13

OGRANICZENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM ZE SKLEPU

1. Użytkownik korzystając z Usług elektronicznych oraz ze Sklepu musi przestrzegać zasad wynikających z Regulaminu a także w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, szanując jednocześnie dobra osobiste, prawa autorskie i prawa własności intelektualnej zarówno Sprzedawcy jak i wszelkich innych osób trzecich. Za treści zabronione w ramach Sklepu, Sprzedawca uznaje w szczególności:

1) treści fałszywe lub takie, które mogące wprowadzić w błąd, w szczególności fałszywe opinie, które zostały zamówione, opłacone lub w inny sposób zmanipulowane w celu wprowadzenia innych Użytkowników lub Klientów w błąd;

2) wysyłanie lub publikowanie niezamówionych materiałów handlowych, reklamowych lub marketingowych;

3) treści niezwiązane bezpośrednio z celem i tematyką Sklepu;

4) publikowanie treści w imieniu innej osoby bez jej zgody;

5) treści powszechnie uznawane za nieprzyzwoite, w szczególności zawierające wulgaryzmy;

6) materiały i treści o charakterze pornograficznym lub posiadające odniesienia lub podłoże seksualne.

2. Ponadto, Użytkownik nie może wprowadzać do Sklepu treści nielegalnych albo treści, które odnoszą się do nielegalnych działań, np.:

1) publiczne znieważanie grupy ludności albo poszczególnej osoby z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;

2) treści mogące ułatwić popełnienie przestępstwa o charakterze terrorystycznym;

3) treści pornograficzne z udziałem małoletniego.

3. Użytkownik zobowiązany jest także do posiadania wszelkich praw do treści udostępnianych przez niego w Sklepie, w tym odpowiednich praw autorskich, zgód, zezwoleń lub upoważnień do ich rozpowszechniania, upubliczniania lub udostępniania.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji treści umieszczonych w Sklepie, w tym w szczególności treści opinii, w celu usunięcia treści niezgodnych z niniejszym Regulaminem. Dodatkowo, w przypadku podejrzenia, że treść lub opinia jest fałszywa, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z autorem opinii w celu weryfikacji jej autentyczności.

5. Moderacja, o której mowa w ust. 4 może się odbywać przez człowieka lub za pomocą narzędzi umożliwiających algorytmiczne podejmowanie decyzji w celu wykrycia treści niezgodnych z niniejszym regulaminem.

6. W przypadku podjęcia przez Sprzedawcę działań wobec treści niezgodnych z Regulaminem, Sprzedawca informuje wszystkich zainteresowanych, o ile Sprzedawca zna ich dane kontaktowe, o działaniach podjętych z tymi treściami.

 

§ 14

ZGŁOSZENIA DOTYCZĄCE TREŚCI NIEZGODNYCH Z REGULAMINEM

1. Zgodnie z przepisami wynikającymi z DSA Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy, który służy do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych, oraz z Użytkownikami. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem e-mail: biuro@furneo.pl.

2. Komunikacja z punktem obsługiwana jest w języku polskim.

3. Zgodnie z art. 16 DSA, Sprzedawca umożliwia zgłaszania treści znajdujących się na stronach Sklepu, uznawanych przez siebie za nielegalne. Zgłoszenia te należy kierować na adres e-mail: biuro@furneo.pl. W zgłoszeniu należy wskazać:

1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;

2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;

3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;

4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

4. Zgłoszenia, o których mowa w niniejszym paragrafie, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 DSA w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Sprzedawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.

5. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

6. Sprzedawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

7. Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

8. Uwagi, reklamacje, odwołania i skargi dotyczące funkcjonowania Sklepu oraz Usług elektronicznych, w tym rozpatrywania zgłoszeń, o których mowa w niniejszym paragrafie, powinny być zgłaszane na adres e-mail: biuro@furneo.pl. Sprzedawca rozpatrzy ww. reklamacje, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania, informując Użytkownika niezwłocznie o jej wynikach.

 

§ 15

WYMAGANIA TECHNICZNE

1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu, niezbędne jest:

1) połączenie z siecią Internet;

2) dostęp do urządzenia typu komputer stacjonarny, laptop, inne urządzenie przenośne, w tym także sprzęt umożliwiający komunikację i wypełnianie niezbędnych formularzy w ramach Sklepu, np. sprawna klawiatura;

3) odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych;

4) aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail (Sprzedawca zaleca, aby Klient sprawdził, czy maile z domeną sprzedawcy z jego adresu e-mail nie trafiają do skrzynki „spam”, „oferty” lub innej niż „główne /odebrane”. Sprzedawca nie ma na to wpływu i jest to zależne od ustawień skrzynki e-mail Klienta i/lub dostawcy używanej skrzynki e-mail).

2. Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu, m.in. korzysta z odpowiednich narzędzi, które mają to umożliwić, albo usług podmiotów trzecich.

3. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

 

§ 16

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Regulamin jest integralną częścią zawieranej przez Sklep oraz Klienta umowy sprzedaży. Treść Regulaminu jest dla stron wiążąca zgodnie z potwierdzeniem zawarcia umowy na odległość dostarczanym na trwałym nośniku.

2. Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin przed zawarciem umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu (w szczególności poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych) za pośrednictwem strony internetowej https://furneo.pl/regulamin

3. Postanowienia Regulaminu w szczególności nie mają intencji wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, jak również Przedsiębiorców na prawach konsumenta, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. W przypadku ewentualnego (niezamierzonego) przypadku niezgodności Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Sprzedawcę.

4. Jeśli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób wadliwe w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.

5. Sprzedawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację tekstu ujednoliconego Regulaminu na stronie Sklepu. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu.

6. Zamówienia złożone w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami, z uwzględnieniem ust. 4 powyżej.

7. Wszelkie spory wynikłe w związku z zawieraniem lub realizowaniem umów sprzedaży między Sprzedawcą, a Klientem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z ukierunkowaniem na polubowne zakończenie sporu. W przypadku niemożności ugodowego zakończenia sporu w terminie 30 dni od ewentualnego wyznaczenia mediatora lub innym dodatkowym terminie wskazanym przez strony, spór zostanie ostatecznie rozstrzygnięty przed właściwym sądem powszechnym.

8. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z alternatywnych metod rozwiązania sporu – zwrócić się do właściwego organu o mediację bądź skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd polubowny. W szczególności Klient może skorzystać z pomocy Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, wystąpić o bezpłatną poradę prawną do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów bądź organizacji konsumenckich (dla przykładu takich jak: Federacja Konsumentów czy Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Aktualne zasady dostępu i tryb postępowania przed wskazanymi organami i organizacjami są możliwe do uzyskania po nawiązaniu kontaktu z wybranym podmiotem. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się również pod następującym adresem: https://uokik.gov.pl/, w zakładce Konsumenci. Konsument może również złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, iż powyższe stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Sprzedawcy jako przedsiębiorcy, a wynikającego z właściwych przepisów prawa krajowego i unijnego i nie stanowi oświadczenia woli w przedmiocie wyrażenia zgody na korzystanie z pozasądowego rozstrzygania sporów z konsumentami.

9. Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.

 

Załącznik - Kliknij aby pobrać formularz zwrotu (PDF)

 

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl